Specifikáció:
- Doboz tartalma: 2db izzó és 2db trafó
- Can-Bus rendszerrel kompatibilis
- Slim, vékonyított kivitel, kisebb helyigény
- Izzó színhőmérséklete: Választható
- Üzemi feszültség: 9-16V
- Teljesítmény: 35W
- Foglalat típusa: HB4
- Jótállás: 1 év
A hagyományos halogén izzók színhőmérséklete és fényereje alacsonyabb, mint a H.I.D. xenon izzóknak. Termékskálánkban megtalálhatóak a különböző színhőmérsékletű izzók, amelyek nagyságrendekkel javítják a látási viszonyokat az éjszakai, esti közlekedések folyamán, valamint sokkal nyugtatóbb a fényük, ezért nem fárasztja annyira az emberi szemet. Fénye nem olvad bele a közvilágításba, ezért a útburkolati jelek, és a táblák szinte ragyognak még városban és nedves útburkolat esetében is. 6000K-nál magasabb színhőmérsékletű izzók használata nem javasolt!


A Xenon izzók fényereje is meghaladja a halogén izzókét! Míg a halogén izzók körülbelül 1000 Lumen fényerejűek a xenon izzók elérik akár a 3200 Lument is! Emellett az élettartamuk is magasan túlszárnyalja a halogén izzók élettartamát a kisebb áram felhasználás és szerkezeti felépítés miatt. Egy hagyományos halogén izzó 55W-ot használ, míg egy xenon izzóknak mindössze 35W-ra van szüksége a tökéletes működéshez, amely jóval kisebb igénybevétel gépjárműve elektromos rendszerének. A Xenon izzó kb 2000 üzemóráig működik tökéletesen, míg egy hagyományos halogén izzó csak 400 üzemórát. A xenon nem érzékeny a rázkódásra (nincs benne izzószál), míg a halogén izzók élettartama jelentősen lecsökken rossz utakon.
Termékeink további előnye, hogy bármelyik gyári halogén izzó foglalatába könnyedén beszerelhető, illetve minőségük kifogástalan, minőségük a legjobbak között van a piacon.
A szett tartalmaz a két izzó és két trafó mellett minden szükséges szerelési anyagot és kábelt, amelyekre szüksége lehet. Tökéletesen alkalmas autók fővilágításaként, reflektoraként, illetve a már jelenleg is meglévő xenonos világítás mellé ködlámpába, reflektorba.
Előnyei:
- Nagyobb fényerő
- Kisebb energiafogyasztás
- Megbízhatóbb
- Nagyobb élettartam
- Exkluzív megjelenés
- Kevésbé fárasztja a szemet éjszaka
- Útburkolati jelek és táblák ragyognak
- Rázkódásra nem érzékeny
- Nincs fényerő ingadozás (alapjáraton, nagy terhelés alatt sem)
- Lámpakontrollos autókhoz is használható
Lámpakontroll CAN-BUS, kiégés figyelő elektronikák az autókban:
Némely autó rendelkezik lámpaellenőrző rendszerrel. A rendszer figyeli az autó lámpájának áramfelvételét, és ha az lecsökken,jelzi a vezetőnek, hogy kiégett valamelyik izzó. Mivel a gyári halogén izzó teljesítménye 55W a Xenon szetté pedig 35W így a lámpakontroll rendszer egyes autók esetén kiégett izzót jelez (más típusok pedig észre sem veszik a különbséget) az újabb intelligensebb can-bus rendszerrel ellátott autók esetén (kb 2004-2008-as évjárat felett) pedig már le is tiltja az izzót így ezeknél az autóknál csak a xenon dekóderrel (CAN-BUS átalakítóval), Ohmikus ellenállással vagy can-bus típusú xenon trafóval lehet beszerelni a xenon lámpát!
Egyes autók melyek már kiégés figyelővel illetve can-bus rendszerrel rendelkeznek, de nem érzékenyek túlzottan, ott ezzel a digitális trafóval is tökéletesen működni fog a lámpa, amennyiben nem biztos abban, hogy elég a digitális trafós szett önmagában, akkor az autójának típusának és évjáratának megadásával, keressen fel minket valamelyik elérhetőségünkön!
Mi az a H.I.D (Xenon működési elv)?
High Indensity Discharge - azaz Magas Intenzitású Kisülés. Ez a XENON izzók működési elve.
A Xenon izzó csak bizonyos konkrét frekvenciákon bocsát ki magából fénysugárzást, a többi frekvenciákon egyáltalán nem vagy csak nagyon kis mértékben sugároz. Ettől lesz egy xenon lámpa fénye és színhőmérséklete olyan természetes, amilyet még csak meg sem lehet közelíteni a halogén lámpákkal.
A xenonlámpák xenon gáz, és halogén sók jelenlétében végbemenő gázkisülés jelenségét hasznosítják, amelynek fenntartásához 80-100 V körüli váltakozó feszültségre van szükség 35W teljesítmény mellett. A gázkisülés viszont csak 25 kV-os gyújtóimpulzussal indítható be, ezért kell feszültség-, és frekvenciaszabályozó elektronikát (trafót) használni.
A Xenon izzó kívülről hasonlóan néz ki mint a hagyományos halogén izzó, kivéve a speciális csatlakozót. A belsejében két elektróda van ami között egy Xenon gázzal töltött üveggömb található. A trafó által létrehozott nagy frekvenciájú váltakozó magas feszültség segítségével egy üvegkamrában két elektróda között ívet hozunk létre, mely létrehozza az önfenntartó gázkisülést.
Színhőmérsékletek:
10000K lila fény
8000K xenon izzó, nappal, kissé felhős égbolt
6000K xenon izzó, kristálykék
5600K vaku
5000K xenon izzó, déli napállással megeggyező szín
4300K xenon izzó, délelőtti-délutáni alacsony napállás
3000K xenon hatású halogén izzó
2300K halogén izzó
1900K gyertya lángja
MEGJEGYZÉS:
Kérjük az NKH (Nemzeti Közlekedési Hatóság) ide vonatkozó rendeletét tanulmányozza a xenon lámpák használatára vonatkozóan!
Ezen jármű-felszerelési cikk közúti forgalomban nem használható, kizárólag közút vagy közforgalom elől elzárt magánúton, vagy zárt pályás rendezvényen közlekedő járműre szerelhető fel.