Leírás
A defekt sajnos a kerékpározás alattomos velejárója, így ha sziszegést hallunk, vagy imbolygást érzünk, nincs más választásunk, mint megállni, majd kezdődhet a defektszerelés... Mielőtt még nekiállnánk a tömlő kiszabadításának, cseréjének vagy foltozásának, legelső lépésként magát a kereket kell a vázból kiszerelni. Szerencsére a legtöbb kerékpáron manapság már patentzárat találunk, így ehhez a művelethez szerszámra nincs szükség. A köpeny leszerelése viszont gumileszedő (gumiemelő) szerszámot igényel.
Használata
A maradék levegőt a tömlőből ki kell engedni, ezt általában a szelepben lévő tüske vagy a szelepzár megnyomásával érhető el. Ha már nincs a tömlőben nyomás, ujjal az egész kerék kerületén célszerű a külsőt összecsippenteni. Ezzel elérhető, hogy a gumiperem ne tapadjon az abroncshoz, így könnyebb lesz az átemelés. A gumiemelő szerszám lapos végét illesszük a köpeny és az abroncs pereme közé. Mindenképpen a műanyagból készült gumiemelő ajánlott, ne is próbálkozzunk csavarhúzóval vagy más fém tárggyal, mivel ezek maradandó károsodást okoznak az alumíniumabroncson. A gumileszedő karját nyomjuk lefele, amely átemeli a köpeny peremét az abroncs peremén, majd akasszuk a gumiemelő másik végét egy küllőbe.
Jellemzők
- Anyaga: műanyag
- Mérete: 100x25x12 mm
- 3 db-os készlet